رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بانان گفت: محیط‌بانان کشور آماده‌تر از همیشه برای حفاظت از طبیعت به میدان می‌آیند.

سید ابوالقاسم موسوی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بانان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در طول سه سال گذشته که فعالیت‌های آموزشی در دولت پیشین انجام شد، خوشبختانه توانستیم بخش قابل‌توجهی از محیط‌بانان را آموزش دهیم. اخیراً نیز طی یکی دو هفته گذشته، آموزش‌های بدو خدمت محیط‌بانان را به پایان رساندیم. تمامی محیط‌بانانمان آموزش‌های لازم را دیده‌اند. 

او ادامه داد: در سال جاری، دو دوره آموزشی ۱۰۰ نفره و دو دوره ۸۰ نفره برگزار کرده‌ایم و یک دوره ۱۰۰ نفره دیگر نیز در هفته آینده داریم. این آموزش‌ها شامل سه حوزه اصلی می‌شود: آموزش‌های انتظامی؛ شناخت و به‌کارگیری سلاح، بازرسی نفرات و هرچه که به امور انتظامی مربوط می‌شود. آموزش‌های تخصصی محیط‌زیست؛شامل آشنایی با فلور گیاهی، فنون مرتبط با جانوران و زیستگاه‌ها. آموزش‌های حقوقی و قضایی؛ این بخش‌ها به‌ صورت جامع به محیط‌بانان آموزش داده شده است. همه این آموزش‌ها در قالب یک برنامه جامع به محیط‌بانان ارائه شده‌اند.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار